Pages

Garang .




Assalamualaikum .


" Ehhhhh , kau kawan dengan atieee ? Dia bukan garang kea ? "


" Suara kauu . Jangan laa marah . "



Aku .
Saya .
Yang bernama Hidaya .
Ingin berminta maaf ,
Jikalau kelantangan suara aku ,
Menggangu kamukamu dan menyebabkan ,
Perasaan ketidak senangan or selasa dengan diriku ini ,


Tetapi ,
Menapa dan Bagaimankah ,
Kamukamu semua ,
Membuat spekulasi ataupun andaian ,
Dengan mengatakan saya garang , jika kamukamu sekalian tidak mengenali saya ,
Hanya berdepan dengan saya di jarak jauh atau mengenali saya dengan waktu yang singkat ?


Mengapa kamukamu ,
Berasa takut atau gentar terhadap saya
Apabila hendak berbicara atau memberi pendapat ?
Adakah kamukamu semua tahu apa respon saya ?
Adakah kamukamu boleh membaca reaksi saya ?
Wowww , sungguhsungguh hebat kamu semua !!


Saya , Hidaya .
Agak berasa kecewa dan sedih ,
Atas penilaian kamukamu semua tanpa mengenali saya dengan sewajarnya ?
Wajar kah kamukamu semua membuat " first impression " yang sebegitu ?


Tidak Mengapalah .
Mungkin ada kesalahan saya .
Oleh itu ,
Maafkan saya sekali lagi ,
Dan
Amat malanglah kamukamu kerana memandang suara berbanding hati .


Sekian , Terima Kasih .
Yang Benar .
Diriku .
Penulisan Jalanan Bernama Hidaya .



No comments:

Post a Comment

 

Template by BloggerCandy.com | Header Image by Freepik