Pages

Ukhuwah .




" Adakah jarak dan masa menyebabkan kita terpisah kawan ? " - aku

Maafkan aku .
Aku tak sedar .
Begitu mudah kau terasa dengan percakapan aku .

Maafkan aku .
Mungkin aku tak sedar ,
Diri ku yang banyak berubah buat kau terasa lain .
Mungkin , aku tak sememahami seperti sahabat engkau yang lain .

Tapi ,
Salah kah , aku bertanya ?
Kemana pandangan kita yang saling memahami ?
Kemana gelak tawa kita dahulu ?
Kemana senyap indah kita yang dahulu ?

Adakah ,
Sebab janji itu ,
Kau masih bersama aku ?
Adakah ,
Kerana sisa kenangan yang masih ada ?
Atau ,
Kerana aku , engkau masih ada ?

Aku tidak mahu minta apaapa .
Sebab aku tahu ,
Semua manusia berubah dari masa ke masa .
Begitu juga aku .

Aku hanya ingin kau tahu ,
Jika engkau masih perlukan aku ,
Aku masih ada disini .
Menunggu engkau ,
Seperti dahulu .

Aku sayang kau .
Mungkin masa dan jarak boleh memisahkan kita .
Tapi ,
Aku tetap sahabat dunia akhirat kau sampai bilabila .
I love you , my friend .




0108
09122014




No comments:

Post a Comment

 

Template by BloggerCandy.com | Header Image by Freepik