Pages

Sesedap Kehidupan .



Assalamualaikum .


Dulu , aku selalau mempersoalan .
Kenapa orang cakap ' Masa dekat univerisiti , baru kau tahu erti kawan ?'


Kenapa tak tally dengan " Kawan biar seribu ?"


Payah sangat ke nak cari kawan ?


And now aku faham . Cari kawan memang senang , semua orang akan berkawan dengan kau . Semua orang akan bergelak ketawa dengan kau . Yang membezakan dia adalah semua orang akan bergelak ketawa dengan kau , tapi diaorang juga boleh bergelak ketawa pasal kau di belakang kau.


Aku faham erti kawan sebenar dekat U.
Tak semua orang boleh faham kita.
Tak semua orang boleh accept kita .
Tak semua orang boleh berada di sisi kita.
Tak semua orang boleh tolong kita .

Aku belajar , kalau kita nak . Kita kena buat sendiri . Kita tidak boleh anggap semua orang tahu ' common sense ' . Kita kena belajar jaga hati sendiri , baru jaga hati orang lain . Kita kena belajar pergi bukan menunggu . Kita kena faham tak semua akan tolong kita , ada yang depan tolong belakang tikam . Aku belajar erti di sebalik senyuman tuhh ada dua.

Tapi

Maybe aku kudd kena belajar faham orang . Maybe aku kudd kena belajar pergi menolong bukan aspect orang tahu pasal aku . Maybe aku kudd kena belajar yang tak semua orang akan faham aku . Maybe aku kudd kena belajar , percakapan itu hanya luaran , jangan terasa sampai ke dalam . Maybe aku kudd kena belajar , kalau nak berjaya itu ada banyak halangan dan cabaran . Nak sampai ke atas , kena guna kaki tangan sendiri . Yang lain itu hanya permainan .

Hew. Hidup tak seindah mana yang orang sangka .
Maaf . Tulisan blog emosi .
Sebab aku dah tak mampu tahan .
Orang yang bertalam dan menalam .
Orang yang membaling dan terkena .
Permainan yang hanya bermain di lidah dan hujung jari .
Seperti aku sekarang .
Maybe aku patut berhenti bermain di hujung jari .

Byee . Assalamualaikum .

No comments:

Post a Comment

 

Template by BloggerCandy.com | Header Image by Freepik