Pages

Lamunan Malam .





A bouquet of flower .
A little piece of chocolate .
A treat for dinner .
A warm smile and friendly eyes .


A little things that can make people happy .
No ,
A little things that can make me happy .


Sometimes ,
Payah nak rasa kita cukup lengkap , semua , dah bahagia .
Orang cakap kena ada , kereta , rumah , suami , anak dan kerja .
Baru cukup definition bahagia .


Aku tak ada semua tuhh .
Yang aku ada , tak layak pun nak banding dengan semua tuhh .

Tapi tak bermaksud aku tak bahagia .
Aku still ada mak ayah aku .
Aku still ada kakak , abang and adik aku .
Yang akan tolak aku .

And aku ada kawan .
Kawan yang betulbetul akan pegang tangan .
Bukan kawan yang pegang hujung jari aku .

And aku ada kawan yang bukan pegang tapak tangan aku .
Tapi dia gayut tangan aku dengan tangan dia .
Supaya aku tahu aku ada dia .

And

Aku dah cukup bahagia .
Sebab ,

Aku tahu .
Kalau betul laa bahagia tuhh terletak dekat kebendaan .
Semua manusia tak akan bahagia .
Kebahagian aku ,
bila aku tengok family and kawan aku senyum .
Itu cukup buat aku senyum .

Bagi aku .
Definition bahagia tuhh , ikut kita .
Benda dalam dunia nehh tak akan pernah cukup kalau betulbetul nak cukupkan .

Aku rasa hargai benda apa yang kita ada dah cukup . Titik .
Sebab aku tahu , aku dah bahagia dengan benda aku sekarang


Aku ,
Aku rindu mak ayah aku .
Aku nak balik jumpa mak ayah aku .
Yea , aku anak manja .



No comments:

Post a Comment

 

Template by BloggerCandy.com | Header Image by Freepik