Pages

Jealous .




Heyy , nak tahuu ?


Ada orang tuh , pakai Samsung Note 2 . Aku jealous .
Ada orang tuhh , dia dapat kereta sebijik . Aku jealous .
Ada orang tuhh , dia pandai . Aku jealous , kenapa aku tak sepandai dia .
Ada orang tuh , dia lemah lembut , ayuu , makk ayusss . Aku jealous . Kenapa aku kasar -.-'
Ada orang tuh , mak ayah dia sporting gilaa . Aku jealous .
Ada orang tuhh , dia ada pakwe , aku tak ada pakwe . Aku jealous . Ehhh ? Taktak , tak jealous langsung . Single pun best apaa :)


Heeeee ! Tee heee !

My sister told me

' Tak perlu nak jealous dengan orang , sebab maybe dia pun jealous dengan kita dalam hal lain . Macam nehh , dulu angah jealous gila dengan kawan angah , sebab dia pandai gilaa english . Then , lepas beberapa ketika kawan angah cakap dia jealous dekat angah sebab hal lain . '

Senang nak cerita , setiap orang ada kelebihan dan rezeki dia masingmasing . Contoh macam budakbudak yang mak ayah dia beli kan diorang phone , laptop or camera . Itu rezeki dia orang , dia orang dapat , Alhamdulilah laa . Tuhan dan mak ayah nak bagi  bersyukur laa

And for budak yang tak dapat kena beli duit sendiri , in case macam keluarga aku nehh . Kita dapat kelebihan yang lain pulak , macam kita belanja simpan duit sendiri , berusaha nak dapatkan sesuatu . Guna tangan , kaki , hasil titik peluh sendiri kadangkadang mengajar kita menghargai lebih sesuatu barang tuhh :)

Hari tuhh semasa aku nak pergi baiki laptop aku yang rosakk . Aku lepak dengan kakak aku yang kedua , tanya

' Angah , nak aye pergi kea esok ? '

' Tak payah laa , menyemakk jeaa , haha ! '

Aaaa , sentap sedikit dekat situu . Orang tengah serious nak pergi , macam tak bagi pergi jeaa .

' Sebab kalau angah suruh pergi pun , mesti ayee tak nakk kann ? '

Atiee , benda macam nehh pun nak tulis kea . Suka hati laa aku punya blog . Wexsss :P

Actually , my kakanda , adinda mu hendak pergi . Tapi , tapi sebab kakanda , mengata sedekimian rupa adindamu , tidak jadi pergi . Masa subuh adinda , sudah berniat nak pergi . Tapi bila adinda baring di katil , terasa rindu pulak , so adinda berniat nak melepaskan rindu adinda di katil . Adinda tahu , kakanda mesti mengatakan ' mengadaaa ! ' Masa baca kann ? Ahaha , nasib laa .This your sister yang mengadaa . 

Belajar rajinrajin dekat sanaa , tungu Ayee dekat sana . Nanti ayee join pengajian angah . InsyaAllah . Pray for meee and wait for meee ;D






No comments:

Post a Comment

 

Template by BloggerCandy.com | Header Image by Freepik