Pages

Brain Talking .






Hati orang Hanya Allah yang Pegang 


Yeah . Betul . Hidayah ialah cahaya petunjuk yang dikurniakan oleh Allah kepada sesiapa yang dikehendakinya ke jalan kebenaran . Buku Form 5 Pendidikan Islam ada . Hahaa , sampai bilabila aku tak lupa maksud hidayah nehh . Maksud nama sendiri kan ? Hee :D


Bila dah habis sekolah , fikir nak buat apa , nak belajar lagi kea . Nak mainmain lagi kea , nak kerja kea . Tolong mak bapak . Masa depan , yes our future . Bila fikir balik , rasa cuak nak hidup dekat luar . Rasa cuak nak berdiri guna kaki sendiri , boleh kea diri buat ? Selama nehh mak bapak bagi jea . Kali nehh kena bangun sendiri , Haa , maybe . InsyaAllah .

Kalau aku nak kahwin ? HAHA , mahu kena sekeh dengan mak aku :)


Masa nehh baru nak cari buat apa . Nanti bila nak apply masuk U , kena fikir pula masuk apa . Berteras kan minat dengan keinginan dan keupayaan . Mampu kea aku ? InsyaAllah . Masa tuhh kena set masa depan , nak jadi apa ? nak buat apa ? nak kena tanggung anak bini dengan apa pulak ? Hmm . Bajet aku yang kena cari nafkah ! Ahaha :D


Yeah , the easy way kena buat perancangan . Masa depan , future . Yeap , faith mesti ada . Tapi ketentuan Allah bergantung pada usaha kita kan ? Hmm . 




Qouestion : Kalau sentiasa ada orang yang pimpin tangan kita , menuju kea jalan yang diredhai kan best ?
Answer : Yes , Alllah . Al - Quran dan Sunnah :')
Dan akan tiba seorang . Hee !



No comments:

Post a Comment

 

Template by BloggerCandy.com | Header Image by Freepik